Vítejte, poutníci v žánrovém pekle! Pokud jste si mysleli, že po Vampire Survivors už nemůže přijít nic, co by vám sežralo desítky hodin života, aniž byste si toho všimli, připravte se. Protože Halls of Torment (dále jen HoT) je jako ten démon, kterého si pustíte do obýváku: na začátku roztomilý a malý, ale do hodiny vám sežere gauč, lednici a všechny plány na produktivní víkend.
Tato hra, z dílny studia Chasing Carrots, je geniální kříženec, který se narodil z vášnivého románku legendárního Diabla a moderního, časoprostor pohlcujícího fenoménu zvaného „bullet heaven“ (nebo taky horde survivor). A narodil se zatraceně dobře.
Gotická Nostalgie se setkává s pixelovou Apokalypsou
První, co vás praští do očí (a pohladí vaši stárnoucí hráčskou duši), je vizuální styl. HoT vypadá, jako by ho někdo vytáhl z hlubin pozdních 90. let, kdy vládla 2D izometrie a předrenderovaná grafika. Ano, je to ten pocit, kdy si vzpomenete na Diablo 1 – temné, ponuré, s hrdiny, co se pohybují jako panenky na drátkách. Je to nostalgie v té nejčistší, nejmorbidnější formě. Jenže zatímco ve starých hrách jste řešili, jestli náhodou nešlápnete na otravnou past, tady řešíte, jak nezakopnout o tisíce kostlivců, démonů a odporných ropuch, které se na vás valí. Neustále.
- Tajemství pro pamětníky: Grafický styl dělá z HoT perfektní hru na hraní ve 21. století. Můžete se na to koukat klidně celý den a nebudou vás bolet oči tak, jako z hektického barevného bordelu jiných žánrovek. Je to prostě uklidňující bordel.
Hratelnost: Běhej, Přežij, Opakuj... S Diablovským Točením
Jádro hratelnosti je jednoduché: Přežijte 30 minut. Běháte po temné aréně, automaticky útočíte (nebo manuálně, pro ty, co si rádi ničí prsty) a sbíráte drahokamy, které vypadávají z umírajících nepřátel. Ty vás levelují, a s každým level-upem si vybíráte vylepšení. To je klasika žánru.
Systém Vybavení (Loot, Loot, LOOT!):
Tohle je ten největší rozdíl a Diablovská injekce. Během běhu můžete najít truhly a porazit minibossy, ze kterých padají předměty – brnění, prsteny, amulety. Tyto předměty mají různé rarity (modré, zlaté, unikátní) a ovlivňují statistiky vašeho hrdiny trvale pro aktuální běh. Po smrti si ale vybavení, které jste našli a poslali „nahoru“, můžete nechat a vybavit s ním svého hrdinu hned na začátku dalšího běhu!
- Pocit pokroku: I když umřete, většinou si odnesete novou botu, která vám dá +3% k rychlosti, nebo prsten, který zvýší šanci na kritický zásah. Ten neustálý, hmatatelný meta-progres je čistý herní crack.
- Budování buildu: Díky vybavení můžete hrdinu, který je primárně válečník, přetvořit na bleskurychlého kritického zabijáka, nebo na tanka, kterého nezastaví ani horda pekelných psů.
Rozmanitost Hrdinů a Schopností:
Zapomeňte na jednoho panáčka. HoT nabízí celou tlupu unikátních hrdinů, z nichž každý má svou unikátní základní zbraň a herní styl.
| Hrdina | Styl | Vtipný popis |
| Swordsman | Melee, základní | Ten týpek, co neví, co se sebou, tak aspoň mlátí mečem. Začněte s ním. |
| Archer | Ranged, Skilly | Křehká ostrostřelka, která bez rychlosti nepřežije. Ale když se rozjede, je to kulomet. |
| Shieldmaiden | Tank, Obrana | Ta, co jí je fuk, co se kolem děje. Jen mlátí štítem a směje se vám, když umíráte. |
| Exterminator | Fire Damage, DOT | Chlapík s plamenometem. Více se k němu říct nedá, jen že cítí vůni napalmu. |
| Warlock | Summoner, Chaos | Ten, co se s nikým nebaví a nechává špinavou práci na svých pekelných mazlíčcích. |
Každá postava vyžaduje jiný přístup a jiné synergické schopnosti. Není nic lepšího, než najít ten „rozbitý“ (overpowered) build, kdy se vaše postava promění v doslova chodící apokalypsu a obrazovka se stane nepřehledným ohňostrojem čísel a explozí.
Questy a Odemknutelné Předměty:
HoT vás nenechá jen tak bloumat. Máte zde obrovský seznam úkolů (zabij 1000 kostlivců, najdi tajný artefakt, přežij 10 minut bez zranění), které vám odemykají trvalá vylepšení (Blessings) nebo nové předměty do loot poolu. To zajišťuje, že každý běh, i ten neúspěšný, přináší nějaký pokrok. Je to chytrý trik, jak udržet mozek neustále v režimu „ještě jednu hru, jen abych odemkl ten nový prsten…“.
halls of torment video gameplay
Taktika pro Pokročilé: Není to jen o mačkání W
Navzdory zdánlivé jednoduchosti, HoT vyžaduje strategické myšlení.
- Pozicování: I když hra útočí za vás, vy musíte ovládat pohyb. V některých momentech, kdy se na vás valí nekonečné hordy, musíte hrát na „hit and run“, jindy se musíte postavit a riskovat, abyste sesbírali tolik potřebné XP pro level-up.
- Správa XP a Levelování: V HoT časem přituhuje. Moby neuvěřitelně zesilují. Proto je klíčové co nejrychleji levelovat a získat co nejlepší synergie mezi zbraněmi, magickými schopnostmi a pasivními vylepšeními. Špatná volba na začátku může znamenat smrtelný trest v 15. minutě.
Perfektní Pytlíček Cracku s Příchutí Diabla
Halls of Torment je hluboká a návyková díra na čas. Bere to nejlepší z Vampire Survivors – hypnotický rytmus farmiče, neustálý pocit růstu a adrenalin z hordy, která se vám snaží roztrhat na kousky – a zabaluje to do okouzlující gotické estetiky s propracovaným RPG systémem výbavy a trvalého progrese, jaký má Diablo.
Je to ideální hra, když:
- Potřebujete „vypnout mozek“, ale zároveň nechcete hrát něco úplně tupého.
- Chcete vidět, jak se vaše postava promění z křečka s párátkem v chodící bleskový tank.
- Máte pár minut, které se nečekaně protáhnou na pár hodin.
Pokud vás tento žánr baví, HoT je povinnost. Je to důkaz, že i z již zajetého žánru se dá s chytrou inovací (a spoustou gotického make-upu) vytvořit vynikající a extrémně návykový zážitek. Připravte se na to, že vaše okolí si začne všímat, že máte „jen ještě jeden run“ už šestou hodinu v kuse. A vy? Vy se budete jen usmívat a sledovat, jak na obrazovce umírají tisíce pekelných bestií. Tato tormenta stojí za to.
Verdikt: 9/10 – Diablovská krása, návykovost hracího automatu a hluboký build-crafting. Jen si dejte pozor, ať nezapomenete, jak vypadá denní světlo.
