Labyrinthine se nesnaží být jen dalším klonem, kde jen utíkáš. Tahle hra tě hodí do obřího, temného, a sakra nepřehledného bludiště (a ne jednoho, čeká na tebe 19 typů!), a řekne: „Najdi klíč, vyřeš hádanku a uteč… možná.“

Kooperace je král (nebo králem je ten, kdo má baterku)

Hra staví na spolupráci. Hrát sám? To je režim pro masochisty a profíky, co si pamatují cestu i po slepu. Ale s partou? To je teprve ten pravý chaos!

  • Týmová práce: Musíte si navzájem krýt záda, držet se u sebe, sdílet informace (díky in-game hlasovému chatu – a doporučuju to, Discord mimo hru ničí atmosféru!).
  • Komunikace: „Jsem u té divné sochy, která vypadá jako moje babička, když se zlobí! Jde sem něco! Utečte! NE, NECHTE MĚ TADY, JÁ UŽ TO NESTIHNU…!“ (Typický dialog v Labyrinthine).
  • Taktika: Někteří dělají návnadu (ti stateční, nebo ti, co neumí utíkat), jiní řeší hádanky. Rozdělení úkolů je klíčové.
Dva Hlavní Režimy aneb „Proč to dělám?“
  • Story Mode (Příběhový režim): Sledujeme příběh zaměstnance Joana, který se vydal na tajuplný pozemek vedle lunaparku. Je rozdělen do 6 kapitol, kde každá má svůj jedinečný design bludiště, hádanky a hlavně, unikátního, smrtícího monstra s vlastní mechanikou (některé reagují na pohyb, jiné na světlo, další na zvuk). Je to lineárnější zážitek s cílem rozmotat temné tajemství. Pro hráče, kteří chtějí alespoň trochu vědět, proč umírají.
  • Case Files (Případové spisy): Tohle je nekonečná rehratelnost. Procedurálně generované bludiště, které se s tvým levelováním stává těžším. Každá hra je jiná, a nikdy nevíš, jaké monstrum (jedno z více než 30) na tebe za rohem vyskočí. Pro hráče, co se rádi trestají a chtějí nekonečnou zásobu infarktů.
To, co Dělá Labyrinthine Labyrinthinem: Hádanky a Keře

Bludiště je plné drobných předmětů, kódů, symbolů a hádanek. Není to jen o útěku. Musíte se zastavit, přemýšlet (a přitom se snažit neslyšet to šustění keřů za vámi). Pocit, kdy konečně rozlouskneš kód, a zároveň slyšíš, jak tvůj kamarád někde v dáli ječí o život? Čistá radost!

  • Vylepšování a Kosmetika: Ano, i v pekle se můžeš dobře oblékat. Levelovací systém odemyká nové typy bludišť, ale taky stovky kosmetických předmětů a vybavení (svítilny, glowsticky, kompas, spreje na značení cesty). Upřímně, většina kosmetiky je spíš k smíchu, ale v hororu se počítá každá legrace.

PS5 Exkluzivní Fíčury: Cítit Strach i V Prstech!

Haptická Odezva a Adaptivní Spouště

Verze pro PS5 využívá ovladač DualSense a to je něco, co PC hráči neznají.

  • Haptická odezva: Šustění keřů, dupání monstra v dálce, tvůj zrychlený tlukot srdce, když se schováváš. Všechno to cítíš v rukou. To přidává na intenzitě a dělá hru ještě víc stresující.
  • Adaptivní spouště: Používání předmětů, jako je baterka, nebo otevírání zaseknutých dveří může klást odpor. Je to detail, ale zvyšuje ponoření do hry.

Technicky: Hra běží na PS5 plynule a rychle, což je u hororu, kde každé škubnutí může znamenat smrt, zásadní. Atmosféra je díky detailní grafice (na konzoli vypadá bludiště skvěle, i když je to jen keř) a mrazivému zvukovému designu naprosto pohlcující.

Co je Super (Proč si to Koupit)
  • Nejlepší v Co-opu: Jestli hledáš hru, která prověří tvé přátelství a hlasivky, je to ono. Zábava pro 8 lidí v jednom bludišti? Absolutní chaos a adrenalin.
  • Atmosféra: Temná, klaustrofobická, plná zvuků, které tě donutí se ohlédnout, i když víš, že za tebou sedí jen tvůj pes. Napětí je konstantní.
  • Rehratelnost: Díky procedurálně generovaným Case Files ti hra jen tak nedojde.
  • Cross-play: Nikdo nezůstane pozadu (kromě těch, kteří umřou v bludišti).
  • Rozmanitost Monster: Každé monstrum vyžaduje jiný přístup. Učte se, nebo zemřete.
Co Zlobí (Proč si to Nekoupit)
  • Single-player je… Nuda/Brutál: Samotný průchod je pomalý a extrémně frustrující. Hra je prostě navržena pro partu.
  • Pomalé Tempo: Občas jen bloudíš, sbíráš lístky a nic se neděje. Pak se stane všechno najednou a ty jsi mrtvý. Pacing občas pokulhává.
  • Kosmetika/Příběh: Příběh je spíš jen záminka, a kosmetické předměty jsou… no, ne všechny jsou vkusné.
  • Jumpscary a Instakilly: Některé jumpscary jsou laciné, a fakt, že tě monstrum často okamžitě zabije, nutí opakovat dlouhé úseky. Trestání za chyby je nekompromisní.
  • Může Být Nestabilní: Občasné problémy s připojením nebo mírné bugy v multiplayeru (naštěstí PS5 verze se zdá být stabilní, ale v co-opu je vždy riziko).
Závěr Recenze – Pro Koho Tahle Hra Je?

Labyrinthine – Console Edition na PS5 je jasný a nefalšovaný co-op hororový zážitek. Jestli máš partu 3 až 7 kámošů, kteří rádi ječí, panikaří a hádají se u hádanky, kup to hned. Využití DualSense na PS5 dodává hře další vrstvu (ne)příjemného pocitu.

Pokud hledáš hluboký, propracovaný single-player horor s hutným příběhem (jako Resident Evil, nebo Alan Wake II), zřejmě tě bloudění v keřích samo o sobě neuspokojí. Ale jako „párty hra“ v žánru hororu nemá na konzoli konkurenci.

Hodnocení: 7.5 / 10 (V Co-opu 9/10, Solo 5/10)

Základní Info

PlayStation 5, také PS4, Xbox, Switch a PC (tam je to už nějakou dobu, a ty recenze jsou hodně pozitivní, což dodává naději). Žánr: Co-op Survival Horor z pohledu první osoby (FPP), Logické hádanky. Počet hráčů: 1–8 online (ano, čteš dobře, osm lidí v jednom bludišti, to je party!) Cross-play: Podporován (hurá, můžeš se bát i s těmi, co nepochopili, že PS5 je nejlepší!). Vydavatel: Klabater Vývojář: Valko Game Studios PS5 Funkce: Využití DualSense ovladače (haptická odezva, adaptivní spouště), rychlé načítání (díky bohu, u hororu nechceš čekat).