Osvědčená série má samozřejmě mnoho pokračování a nejinak tomu bylo u realtimové strategie, která potěšila miliony fanoušků po celém světě. Command & Conquer už znají snad všichni, kdo někdy vyzkoušeli podobný herní žánr a téma je vždy stejné – dvě nebo tři soupeřící strany, na život a na smrt, bez slitování a bázně. Kdo by odolal takové výzvě? V Command & Conquer 3: Tiberium Wars se dostaneme do nepříliš vzdálené budoucnosti, konkrétně do roku 2047. Spad tiberia zasáhl naši rodnou planetu a jistý Kane, lídr Bratrstva, se připravuje k další ofenzivní akci.
Přímé pokračování akce zvané Tiberian Sun
Hra vyšla v roce 2007, už pod přímým patronátem Electronic Arts a pracovali na ní Austin Ellis, Matt J. Britton nebo Steve Jablonsky, jenž se postaral o hudební doprovod. Děj hry je zasazen přímo do časové linie následující po předchozím dílu – nazvaném Tiberian Sun, vydaném ještě před přelomem nového tisíciletí. Podíváte se do Káhiry i Sarajeva, užijete si iontový kanon a budete bojovat proti Michaelu Ironsidovi, veliteli GDI. Kane to bude mít ještě hodně těžké, ale podaří se mu nakonec zvítězit?
Srdce fanoušků si hra Command & Conquer 3: Tiberium Wars určitě získala, nejen díky tomu, že na GameSpot získala pěkných devět z deseti a Metacritic její PC verzi ocenil 85 body, X360 verze získala bodů 82, což je také velmi zajímavé vysvědčení. Mimochodem, Kane se objevuje i v řadě dalších her, kromě jiného i v Red Alertu, kde spolupracuje s Josifem Stalinem, a nakonec se jej zbaví, podobně jako šéfky NKVD. A jak sám prohlásí – já jsem budoucnost, kdo jiný také?
Sci-fi realtimová strategie? Proč ne
Command & Conquer 3: Tiberium Wars je prototypem realtimové strategie s prvky science fiction, máme tu tři různé frakce – Global Defense Initiative (GDI), Nod, které vede Kane a také frakci Scrin, která útočí na obě strany a pro svou potřebu sbírá tiberium, látku, se kterou nechce žádný pozemšťan přijít do kontaktu, pokud vysloveně nemusí a má to štěstí, že žije ještě v modré zóně. V té sice útočí jednotky NOD, ale na stranu druhou, radioaktivní tiberium, krystalický to materiál, je mimo hru. Žlutá zóna je už skoro k nevydržení a červená zóna je natolik plná radiace, že v ní už žít vůbec nejde – tvoří asi čtvrtinu planety, převažuje žlutá a modré také najdeme spíš pomálu.
Ve hře je připraveno více než pětatřicet různých misí, jimiž se prolíná příběh napsaný tentokrát vývojáři z EA pobočky v Los Angeles. Joe Kucan v roli Kana je nepřekonatelný, už jako poradce sovětského lídra byl ve své úloze hodně přesvědčivý. Pokud jste hráli Red Alert, bude se vám Tiberium Wars ovládat hodně příjemně, grafika je dosti podobná a nenáročná, vyžadováno je v základu například jen 512 MB grafické paměti. Představovat značku jako je C&C by bylo v podstatě nošením dříví do lesa, tahle RTS je podobně legendární jako například WarCraft nebo StarCraft.
Pestrá paleta jednotek, příběh jako film
Pohnutý příběh, ve kterém není nouze o zvraty – a který je vlastně regulérním filmovým ztvárněním této RTS. Grafika je na svou dobu velmi pěkná a totéž platí o výběru jednotek, jenž je dostatečně pestrý, nakonec podobně jako v sérii RA. Je to jednoduše klasika, která neomrzí, ale neměli byste se při jejím hraní dostat do kontaktu s tiberiem. To byste si pak nemohli zahrát rozšíření, jež se dostalo do světa o necelý rok později – v březnu 2008 a neslo podtitul Kane´s Wrath, tedy Kanův hněv.