Kombinace strategie a MMORPG Crowfall (Crowfall: Beta Release) není založena na klasickém žánru MMO, vývojáři šli vlastní cestou a vytvořili tak hru s originálními prvky. Pro začátek lze uvést časově ohraničený scénář kampaní s jasným začátkem i koncem. Po dokončení se svět restartuje, připíše se odměna ve formě materiálu a můžete začít znovu. Materiál avšak není dočasný na rozdíl od map, takže suroviny můžete neustále sbírat.
Již zmíněné dočasné světy se budou nacházet ve čtyřech ročních obdobích, ale nejdůležitější je fakt, že na začátku budou dokonale čisté. Teprve po příchodu hráčů se začnou přeměňovat a budou vedeny války o materiál. Samozřejmě nelze očekávat, že bude daný svět stejný, nýbrž bude unikátní z několika hledisek. Nejen že bude náhodně vytvořena struktura, tedy umístění přírodních zdrojů, kopců, řek, lesů, atd., ale také se budou lišit podmínky, které musí vítěz splnit. Po ukončení získá vítěz poměrně vyšší část materiálu, které následně může investovat.
Samotné střety budou probíhat podle typu světa. Můžeme se setkat s aliančními, guildovními nebo střety jednotlivců. Crowfall nabízí více prvků, než klasické MMO, kupříkladu tvorbou a ničením struktur – boření hradeb a obraných struktur. Všechny tyhle situace jsou na denním pořádku, stejně tak jako smrt v momentu, kdy vám na hlavu spadne kus kamene z hradu.
Jak už název napovídá, hráč se ujímá role vrány se schopností se zmocnit jakékoliv lidské schránky. Vrána symbolizuje lidskou duši, která je nositelem zkušeností i schopností.
Crowfall má rozhodně co nabídnout, díky svým originálním funkcím a hlavně faktu, že vývojáři pravidelně upravují hru dle požadavků hráčů. Celkově se jedná o ambiciózní a famózní projekt, za kterým stojí Gordon Walton, který působil jako producent Star Wars: Galaxies a J. Todd Coleman, vedoucí vývoje Shadowbane. Hru bych jednoznačně doporučil všem, kteří si chtějí vyzkoušet i jiný styl MMO žánru.