Multiplayerová střílečka ještě z minulého století? Kdo by neznal sérii Quake, jako by vůbec nedospíval v devadesátkách. Prosinec 1999 přinesl nejen vtíravé myšlenky na konec světa i milénia, ale také herní pecku od vývojářů z id Software, která se stala přímým vyzyvatelem v boji o pozornost hráčů s neméně legendárním Unreal Tournamentem. Quake se později dočkal i čtvrtého pokračování, konkrétně v říjnu 2005, my si ale dnes trochu více rozebereme, jak vypadala trojka, hra, která se zapsala do herní historie zlatým písmem.
Souboje v Aréně Věčnosti aneb zábava zaručena
Gladiátoři spolu zápasí v Aréně Věčnosti s tucty nevšedních zbraní. Nechybí brokovnice a raketomet, ale například také zbraň, která doslova metá elektřinu nebo plazmu po okolí a způsobuje ničivá poškození těm, kdo se nestačí včas uhnout. Jedničkou je pak BFG, tedy „Big Fucking Gun“, název hovoří za vše a až 300 projektilů za minutu, z nichž každý ubírá stovku hitpointů, dovedou zabíjet nepřátele s železnou pravidelností.
Kolik módů znáš, tolikrát jsi člověkem? Ano, i tak by se dala popsat hra Quake 3: Arena. Kromě toho, že se nabízí klasika v podobě FFA – tedy Free for all, kde si na své přijde snad každý hráč, jsou tu také tzv. death matche v týmech, turnaje, ale také mód Capture the flag, tedy jinak řečeno, obsazení nepřátelské základny dřív, než se to samé přihodí vaší nebohé báze. Ano, i v této hře závisí v mnoha směrech na rychlosti hráčů…
Klasická 3D střílečka, kterou si zahrajete jen v jazyce anglickém, akční pecka minulosti, která požaduje pro rámcovou představu pouze 4 MB grafickou kartu a procesor Pentium II, takže si můžete zkusit nějaké retro hrátky i na vskutku archaických mašinách, jejichž pevný disk je na dnešní poměry až úsměvně maličký. Arénová střílečka, kterou svým hudebním doprovodem povznesl Sonic Mayhem, se hrála nejen na PC s Linux a Windows, ale také na Xbox Live Arcade nebo například PlayStationu 2. First person akci bylo možné spustit v single i multiplayeru, přičemž více zábavy jste jistě poznali při hře se spolužáky a dalšími kamarády. Proč si nezkusit zavzpomínat na dobu přelomu letopočtu s Quakem číslo tři? Legendy přece nikdy neumírají, jen a pouze trochu vousatí…